Digital Marketing

Code UE : USM30M

  • Cours
  • 4 crédits

Responsable(s)

Jean-Michel RAICOVITCH

Stéphane BOURLIATAUX-LAJOINIE

Public, conditions d’accès et prérequis

Master in Management MIM M2 group: e-Business and Marketing

Objectifs pédagogiques

This course aims to present two main points.  Digital tools to communicate and target customers and how to set up a digital marketing plan
This foundation course in digital marketing explores marketing principles within the components of the Web channel. It addresses the key foundations of current methodologies and tactics including the principles of search engine marketing. Moreover, this course is a broad overview of everything digital as it relates to marketing and advertising. 

Contenu

The following points will be covered during the course: Emailing, display, RTB, CRM, social media, search, marketing and communication plan, analytics 

Bibliographie

  • by Simon Kingsnorth : The following points will be covered during the course: Multi-channel, KPI, main players, digitalization analysis tools dashboard

Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants

Contact

Cnam - IIM - EPN stratégies - Programmes Master in Management (MIM)
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux

Voir les dates et horaires, les lieux d'enseignement et les modes d'inscription sur les sites internet des centres régionaux qui proposent cette formation

Enseignement non programmé s'il s'agit d'un diplôme, d'un certificat ou d'une UE ou enseignement qui ne fait jamais l'objet d'une programmation s'il s'agit d'une UA ou d'une US (le code formation commence alors par UA ou US).